دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی
معرفی

اعضای هیئت مدیره

شخص حقوقیسمتنماینده شخص حقوقیمیزان سهام
شرکت مادر تخصصیرئیس هیئت مدیرهمحمدرضا کتانفروش48/03
شرکت تعاونی تولید روستایی هفتاد قلهنائب رئیس هیئت مدیرهحمید نادری2/55
شرکت تعاونی مرغ تخم گذار ماهانعضو هیئت مدیرهداوود عزیزی1.83
شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران صنعتی استانعضو هیئت مدیرهقدرت اله حسینی1/61
شرکت تعاونی گل و گیاه محلاتعضو هیئت مدیرهابراهیم علیپور1/51
اتحادیه تعاونی‌های تولید روستاییبازرسحمید ملکی2/46

رییس هیئت مدیره

شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

جناب آقای حمیدرضا کتان فروش طی حکمی ‌از سوی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، به عنوان نماینده شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری دربخش کشاورزی در هيئت مديره صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزی استان مرکزی منصوب شد

حمیدرضا کتانفروش

به نمایندگی از طرف شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی​

نایب رییس هیئت مدیره

شرکت تعاونی تولید روستایی هفتاد قله

شرکت تعاونی تولید روستایی هفتاد قله اراک، با توجه به احساس بخش کشاورزی به داشتن تشکل تاثیرگذار در راستای تامین نیـــــــاز تولید کنــندگان بخــــــــش (نهاده‌ها، آموزش تکنولوژی جدید بخش کشاورزی، بازاریابی، تحقیقات مطابق با نیازمندی‌های بازار و صنایع تبدیلی که محصولات خود را فرآوری نموده و با ارزش بالاتری به بازار عرضـــه نمایند) از سال 1379 شکل گرفته است.
اهداف  شرکت های تعاونی تولید روستایی:

  1. یکپارچه سازی کشت و ایجاد یک واحد اقتصادی تولید
  2. جلوگیری از خرد شدن مجدد اراضی
  3. استفاده ازماشین آلات و تجهیزات و افزایش سطح مکانیزاسیون
  4. فراهم شدن زمینه های لازم برای اجرای خدمات زیربنایی
  5. امکان ارائه آموزش های فنی در دوره های مختلف
  6. ایجاد امکانات مناسب برای استفاده از تسهیلات بانکی
  7. افزایش راندمان آبیاری و افزایش سطح زیرکشت آبی و افزایش میزان تولید در واحد سطح

حمید نادری

به نمایندگی از طرف شرکت تعاونی تولید روستایی هفتاد قله

عضو هیئت مدیره

شرکت تعاونی مرغ تخم گذار ماهان

شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار ماهان استان مرکزی تامین کننده نیاز واحد‌های تحت پوشش اهم از مرغ تخم گذار، پولت و مرغ مادر استان در سال 13… تاسیس شده است. تامین نهاده‌های مورد نیاز واحد‌ها از قبیل ذرت و سویا، واردات و ذخیره سازی نهاده‌ها در مواقع اضطراری و حذف واسطه و تعدیل قیمت نهاده در استان، اصلاح ساختار واحد‌های تحت پوشش از جمله اهداف این شرکت تعاونی است.
عضویت در کمیته ممیزی استان، مدیریت سامانه سماصط استان و ساماندهی تولید و تنظیم بازار تخم مرغ، از دیگر اقدامات این شرکت است.

اهداف پیشرو:
توسعه فعالیت‌های شرکت درجهت ایجاد زنجیره تولید با توجه به توان بالقوه در حوزه تولید تخم مرغ، تامین نهاده، ذخیره سازی نهاده و تخم مرغ در استان با هدف عرضه تخم مرغ با کیفیت جهت مصرف کننده داخلی و تولید صادرات محور است.

داوود عزیزنیا

به نمایندگی از طرف شرکت تعاونی مرغ تخم گذار ماهان

عضو هیئت مدیره

شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران صنعتی استان

شرکت تعاونی گاوداران صنعتی استان مرکزی درسال 1372 باهمت تعدادی از پرورشدهندگان گاوشیری استان به منظور ارائه خدمات تخصصی  به اعضاء تاسیس گردید واز همان سالهای ابتدایی خدمات شایانی از قبیل تامین نهادهها، تامین لوازم و قطعات، تاسیسات شیر دوشی ودامپروری واخذ نمایندگی از شرکتهای معتبر در زمینه های تخصصی دام و شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره ها به دامپروران استان ارائه داده است و هر ساله بامعرفی سازمان جهاد کشاورزی اشخاص و شرکتهایی که به جمع گاوداران می پیوندند،به عضویت این شرکت درآمده به طوری که تعداد اعضای شرکت به بیش از 40 عضو رسیده و با دارا بودن بیش از 10000 راس گاو، تولید بخش عظیمی از گوشت و شیر مصرفی استان و کشور را بر عهده دارد.

در سال 1384 شرکت تعاونی گاوداران با ورود به عرصه واردات اسپرم از کشور های پیشرو در زمینه اصلاح نژاد گاوهای شیری،تهیه و توزیع اسپرم گاو های نر نژاد های مختلف و لوازم مورد نیاز،انجام عملیات ارزیابی تیپ و انتخاب اسپرم،برگزاری دوره های آموزشی تلقیح مصنوعی گام موثری در امر اصلاح نژاد گاوهای شیری برداشت.

در سال 1386 با تغییر محل دفتر شرکت و در اختیار داشتن محیط مناسب با انبار های مطلوب و احداث سکوی شیر اقدام بزرگ و کارساز برای حمایت از اعضا صورت گرفت.

این شرکت در سال1397 با اخذ مجوزهای لازم از سازمان تعاون روستایی استان مرکزی وشهرستان اراک اقدام به عضوگیری جدید و افزایش سرمایه جهت ارائه خدمات بهتر به گاوداران نمود

قدرت اله حسینی

به نمایندگی از طرف شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران صنعتی استان

عضو هیئت مدیره

تعاونی کشاورزی توليد كنندگان گل وگياه، بذر نهال شهرستان محلات

تعاونی کشاورزی توليد كنندگان گل وگياه، بذر نهال شهرستان محلات یکی از فعال‌ترین و موثرترین شرکت‌های تعاونی مطرح سطح کشور است که اعضای آن در امر تولید انواع گل و گیاهان زینتی فعالیت دارند.

محل فعالیت این تعاونی در استان مرکزی، شهرستان محلات است.

ارایه خدمات مشاوره‌ای، تامین نهاده‌های گلخانه‌ای، بازار رسانی محصولات و برگزاری نمایشگاه بخشی از فعالیت‌های این شرکت تعاونی است. ساخت بزرگترین نمایشگاه دائمی و بازار متمرکز فروش گل در کنار مراکز تفریحی رفاهی با مساحت بالغ بر 5/5 هکتار نموده که از نظر سازه‌ای و معماری یکی ازمنحصر به فردترین پروژه‌های کشور محسوب می‌گردد.

ابراهیم علیپور

به نمایندگی از طرف تعاونی کشاورزی توليد كنندگان گل وگياه، بذر نهال شهرستان محلات

بازرس

اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان مرکزی

اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان مرکزی در سال 1379 با تعداد 10 شرکت تعاونی تولید روستایی فعالیت خود را آغاز نموده است که در حال حاضر تعداد شرکت‌های عضو به 21 عدد افزایش یافته است. تعداد بهره برداران عضو 6 هزار بهره بردار و کشاورز در 90 روستا مشغول فعالت می‌باشند و در مجموع 89 هزار هکتار اراضی این استان تحت پوشش این اتحادیه و شرکت‌های تعاونی تولید می‌باشد.

خدماتی را که در اختیار شرکت‌های تعاونی تولید عضو به همان نسبت به کشاورزان تحت پوشش قرار می‌دهد شامل:

  1. خدمات و پشتیبانی تولید
  2. اقتصاد و بازرگانی
  3. اجتماعی
  4. خدمات فنی و تولید

حمید ملکی

به نمایندگی از طرف اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان مرکزی