دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

فرم شماره 4

اهمیت فرم شماره 4 در اثر بخشی منابع صندوق

سهامدار گرامی

اثر بخشی منابع یکی از مهمترین و گسترده ترین عوامل در درون بخش کشاورزی است که سرنوشت بخش را در بلند مدت رقم می زند و چنانچه از نظر اهداف، ساختار و منابع، درست طراحی و سازماندهی شده باشد، در دراز مدت نه تنها توسعه بخش را تضمین خواهد کرد بلکه از اتلاف منابع و هزینه به نحو چشمگیری جلوگیری خواهد شد. و همانطور که استحضار دارید مدتی است که فرم شماره 4 به عنوان یکی از اسناد پرونده درخواست تسهیلات شما اجرایی گردیده است. با توجه به تجربه یکساله از ارائه و تنظیم این فرم لازم دانستیم که هدف و چرائی این فرم را با شما در میان بگذاریم. باشد که بتوان به عنوان یک عضو از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ما را در تحقق هدف از تکمیل این فرم از ثروت های فکری و تجربه های عملی خود بهره مند فرمائید.

هدف

باعث افتخار است که هیئت مدیره منتخب شما در طول چندین سال همه تلاش اساسی خود را به کار بسته تا بتواند با منابع محدود صندوق بهترین اثربخشی را محقق نماید. این مهم برای پرسنل صندوق نیز به نحوی بااهمیت است که منجر به پیشنهاد تشکیل کمیته فنی برای تسهیلات شد و پس از آن در همراهی و همکاری دوسویه موجب تعالی کمیته فنی تسهیلات گردید. پیشنهاد فرم شماره 4 نیز در جلسه کمیته فنی تسهیلات و جلسه هیئت مدیره صندوق مطرح و تصویب گردید. استنباط ما بر این بوده است که با تکمیل این فرم (شماره 4) می توانیم دفعات گردش منابع مالی در تشکل را مستند سازیم و با این شیوه ضمن آنکه منابع در اختیار تشکل است ما نیز از نحوه اثربخشی این منابع مطلع باشیم. در غیر اینصورت موظف بودیم که تسهیلات را برای بازه های کوتاه مدت پرداخت نمائیم و هر عدد عقد قرارداد جدید برای فعالیتی جدید پرداخت گردد. بسیار پیش می آید که تسهیلات پرداخت شده برای انجام یک فعالیت مشخص که در طرح توجیهی از سوی شما سهامداران گرامی ارائه شده است، پرداخت می گردد. لیکن در محدوده زمانی کوتاهی آن فعالیت به انجام می رسد و منابع مالی در فعالیت دیگری کارسازی می شود. براساس قواعد قراردادهای قرض الحسنه شرعاً و قانوناً باید تسهیلات در آن مقطع بازپرداخت شود و در صورت نیاز سهامداران قرارداد جدیدی با فعالیت جدید تنظیم و تسهیلات پرداخت گردد. ضرورت تنظیم گزارش های اثر بخشی منابع نیز حکم می کند که از ماهیت فعالیت های انجام گرفته از منابع تسهیلات صندوق مطلع گردیم. این چنین بود که با پیشنهاد کمیته فنی و تصویب هیئت مدیره دریافت فرم شماره 4 جزو مستندات پرداخت تسهیلات جدید قرار گرفت تا به واسطه اطلاعاتی که شما در تنظیم و تکمیل فرم شماره 4 در اختیار صندوق می گذارید از اثربخشی منابع مطلع گردیم.

چرا این اطلاعات مهم هستند؟

از آنجا که اطلاعات حاصله از فرم شماره 4 به هیچ نهاد نظارتی اعم از امور مالیاتی و… ارائه نمی شود و صرفاً به منظور تصمیم سازی و پیشنهاد های اجرائی به شرکت مادر تخصصی ارائه می گردد صداقت کافی در تکمیل این فرم از اهمیت بالایی برخودار است لذا مستدعی است نهایت ساعی برای ارائه بهترین اطلاعات از اثربخشی این منابع به دست هیئت مدیره صندوق برسد بنابراین در ادامه نحوه تکمیل فرم 4 به اجمال تقدیم می گردد.

  • همانطور که مستحضر هستید در صفحه 3 طرح توجیحی (جدول شماره 2 ) نحوه خرج کرد منابع و درآمد حاصله وجود دارد (نمونه آن به صورت جدول زیر می باشد) که به صورت پیش بینی توسط متقاضیان محترم تکمیل و ارائه می گردد .
تعداد دوره فعالیتمدت دورهنام محصول قیمت فروشتعداد/ وزندرآمد حاصل از فروش
       
       
  • اطلاعات جدول مذکور می بایست پس از سررسید تسهیلات و همزمان با درخواست تسهیلات جدید  در قسمت اول فرم شماره 4  ((نحوه خرج کرد منابع و درآمد حاصله پیش نهادی )) مجددا تکمیل و به واحد تسهیلات ارائه گردد.
  • در قسمت دوم تکمیل اطلاعات فرم شماره 4 (( نحوه خرج کرد منابع و درآمد حاصله واقعی)) باید طبق فاکتور ها و سایر اسناد و مدارک مثبته فعالیت مالی تنظیم گردد. 
  • نکته :  قابل  اهمیت اینست که در صورتیکه عملیات شرکت در طرح پیشنهادی با عملکرد واقعی متفاوت باشد هیچگونه ایرادی وجود نداشته . لذا خواهشمند است نسبت به ثبت اطلاعات واقعی شرکت در جدول اقدام نماید .
  • –          به طور مثال: اگر در طرح توجیهی موضوع خرید جو بوده اما تسهیلات دریافتی در خرید نهاده دیگری لحاظ شده است شما اطلاعات واقعی را لحاظ نماید .
ردیفتاریخنام محصولقیمت خرید  تعداد/ وزنمحل تامین (فروشنده)قیمت فروشتعداد/ وزنمحل توزیع (خریدار)سود حاصل از فروش
          
          

آخرین اخبار

دوره‌های آموزشی

تقویم رویداد‌ها و اطلاع از آخرین دوره‌های صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان مرکزی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط