دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

دیدار مهدی دوست با استاندار مرکزی

مخلص الائمه استاندار مرکزی در دیدار با مهندس مهدی دوست ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

دیدار مهدی دوست با استاندار مرکزی

برای افزایش سرمایه صندوق از تمام ظرفیت های قانونی موجود بهره میگیریم

دیدار مهندس مهدی دوست ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با استاندار استان مرکزی در تاریخ 25 بهمن ماه 1401 درسالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد. در این نشست که با حضور نظری و سبزی نمایندگان استان مرکزی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صفری ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی.تشکیل شده بود در ابتدا جناب آقای مهندس صفری ضمن خیر مقدم به میهمانان، با تاکید بر کمبود سرمایه صندوق نسبت به ارزش تولیدات استان، عنوان نمود: اگر 3 فعالیت شاخص در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی رخ داده باشد یکی از آنها تشکیل صندوق هاست. جناب آقای مهندس کتانفروش ریاست هیات مدیره صندوق استان مرکزی نیز با ارئه گزارش عملکرد از صندوق مرکزی، به فعالیت های شاخص و اثر بخش صندوق در سال گذشته با توجه به منابع محدود آن اشاره نمودند. سپس جناب آقای نظری نماینده مردم شریف خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت های بانک ها در پرداخت تسهیلات گفتند : مشکلات و کمبود های شبکه بانکی را صندوق می تواند پوشش بدهد. نقش صندوق را خیلی موثر میدانم و از تمام ظرفیت کمیسیون کشاورزی برای حمایت از صندوق استان بهره خواهیم گرفت. سپس حجت الااسلام سبزی با گلایه از سهم اندک سرمایه صندوق به نسبت سایر استان های کشور خواستار توجه ویژه به استان مرکزی شدند.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در این دیدار که در حاشیه گردهمایی منطقه 4 (زاگرس) صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف تامین سهم دولت در افزایش سرمایه صندوق برگزار گردید، استاندار مرکزی جناب آقای دکتر مخلص الائمه خواستار استفاده از تمام ظرفیت های قانونی موجود در افزایش سرمایه صندوق استان مرکزی شد. مخلص الائمه افزود، ظرفیت های قانونی موجود را وافع گرایانه فهرست کرده و در استان به اجرا در آوریم.

با پیشنهاد اقای مهندس خالقی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی،تشکیل صندوق ملی انار در شهرستان ساوه مطرح گردید که با توجه به حمایت آقای سبزی نماینده مردم شریف شهر ساوه در مجلس شورای اسلامی و اعلام حمایت استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، مهندس مهدی دوست قول پیگیری و تسریع در اجرایی شدن این طرح را دادند.

در پایان مهدی دوست با اشاره به تشکیل 170 صندوق در سطح کشور که سرمایه ای بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال دارند از لزوم توجه به افزایش سرمایه صندوق استان مرکزی گفتند و آمادگی شرکت مادر تخصصی برای تسهیل و تسریع در تحقق هر چه زودتر تامین سهم دولت سرمایه صندوق اعلام نمودند. گرد همایی منطقه چهار کشور، شامل مدیران صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان و مرکزی (زاگرس) طی روز های 25 و 26 بهمن ماه با میزبانی اراک برگزار گردید.

آخرین اخبار

دوره‌های آموزشی

تقویم رویداد‌ها و اطلاع از آخرین دوره‌های صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان مرکزی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط