دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

دیدار ریاست سازمان جهاد از شرکت مادر

دیدار ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با هیات مدیره محترم شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

این دیدار که در روز دوشنبه 27/10/1400 در دفتر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و مدیر عامل  و هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی برگزار گردید.

در ابتدا جناب آقای مهندس اشرفی ضمن خیر مقدم به جناب آقای مهندس صفری ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به معرفی وضعیت صندوق استان مرکزی پرداختند و خلاصه ای از روند این صندوق ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای مهندس کتانفروش نماینده شرکت مادر تخصصی با اشاره به بازنگری در طرح تاسیس صندوق به مدل پیشنهادی برای تخصیص قدرالسهم جدید و توجه به کشاورزی قراردادی، تکمیل زنجیره های تولید، صادرات و بازرگانی تاکید کردند و بر این اساس رشد صنایع در صندوق ها را در راستای تقویت سایر بخش ها لازم دانستند.

سپس جناب آقای مهندس خالقی مدیرعامل صندوق استان مرکزی ضمن اشاره به سابقه جناب آقای صفری در حمایت از صندوق از برگزاری این نشست تشکر کردند. ایشان با اشاره به معوقات ایجاد شده در سال های گذشته از حل این مشکل خبر دارند و در ادامه از اقدامات صورت گرفته در استان برای تامین نقدینگی پس از حذف ارز ترجیهی از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده برای دامداران زیر 300 راس و مرغداران زیر 30000 قطعه ارائه گزارش نمودند.

در ادامه جلسه جناب آقای مهندس علیزاده قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فرمودند، در 4-5 سال گذشته صندوق استان مرکزی در شرایط سختی به سر میبرد که خوشبختانه هم اکنون صندوق استان مرکزی شرایط با ثبات و در یک افق روشن دارد گام بر میدارد. لازم میدانم از آقای مهندس کتانفروش و مهندس خالقی جهت این اقدامات تقدیر کنم.

وی در ادامه فرمودند اولین اولویت صندوق استان مرکزی افزایش سرمایه است که امیدواریم بالایحه اصلاحی پیشنهاد شده در بودجه 1401 منابع خوبی تخصیص یابد.

سپس جناب آقای مهندس صفری ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی حضور آقای مهندس کتانفروش بعنوان یکی از نیروهای با سابقه سازمان در صندوق را نقطه قوت دانستند که بویژه پس از پذیرش مسئولیت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی موجب تقویت بیشتر صندوق خواهد شد.

ایشان اضافه کردند اگر وزارت جهادکشاورزی سه عملکرد مثبت داشته باشند یکی از آنها حتما تشکیل صندوق ها است. در بخش کشاورزی اگر مشکل اول آب است مشکل دوم همیشه سرمایه بوده است و با بروکراسی حاکم بر نظام بانکی کشور بخش کشاورزی قادر نمیباشد از منابع بانک ها استفاده نماید و صندوق ها میتوانند این مشکل را حل کنند و امیدواریم که صندوق استان مرکزی بتواند به حدی از کفایت سرمایه برسد که بتواند مشکل تامین نقدینگی و سرمایه را در بخش کشاورزی استان حل کند. من به این صندوق اعتماد و اعتقاد دارم و بخش خصوصی نیز همچنین و اعتبار بخش خصوصی سرمایه ای بالاتر از نقدینگی است.

ایشان با اشاره به رتبه های بالای کشاورزی استان مرکزی در کشور، سرمایه صندوق استان مرکزی را بسیار پایین دانسته اند و افزایش سرمایه را اولویت اول دانستند و بر این اساس از اقدام سازمان برای آماده سازی فروش اموال مازاد از قالب ماده 12 و پرداخت برای افزایش سرمایه صندوق تاکید نمودند و خواستار کمک شرکت مادر تخصصی برای افزایش سهم دولت در سرمایه صندوق استان مرکزی شدند. وی فرمودند ما برای فروش مزرعه علی آباد برنامه داریم و با توجه به اهمیت آن در هماهنگی با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری مرکزی هستیم. بر این اساس از جناب آقای دکتر بهزاد نسب دعوت میکنیم برای امضا تفاهم نامه مشترک به استان مرکزی سفر کنند که با تامین سهم دولت در صندوق جهش بزرگی در استان صورت میگیرد.

در پایان جناب آقای دکتر بهزاد نسب مدیرعامل و ریاست هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور جناب آقای صفری و دعوت ایشان را پذیرفتند و با اشاره به کمک صورت گرفته برای افزایش سرمایه صندوق اظهار امیدواری کردند که با تلاش همه جانبه صندوق استان مرکزی در آینده جز 3 یا 4 صندوق برتر کشور باشد. ایشان با اشاره به بند 8 برنامه وزیر محترم جهاد کشاورزی تقویت حضور صندوق ها را مورد تاکید قرار دادند و آنها را امیدوار کردند که در الحاقیه بند ه تبصره 8 بودجه 1401 صندوق های استانی نقش موثر در تامین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی داشته باشند.

آخرین اخبار

دوره‌های آموزشی

تقویم رویداد‌ها و اطلاع از آخرین دوره‌های صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان مرکزی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط