دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی

انتصاب ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی

انتصاب سرپرست جهاد کشاورزی استان مرکزی

انتصاب ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی
به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهاد کشاورزی استان مرکزی در روز دوشنبه 24 آبان 1400 در سالن اجتماعات امام علی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد .

دکتر”سید جواد ساداتی نژاد ” وزیر جهاد کشاورزی در ابلاغی “مهندس علی صفری” را به سمت سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی منصوب کرد.

مراسم تودیع و معارفه صبح امروز دوشنبه 24 آبان با حضور مشاور وزیر و سرپرست امور استان ها ی وزارت جهاد کشاورزی در استان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم حکم انتصاب سرپرست جهاد کشاورزی استان مرکزی توسط دکتر محمدی ، مشاور محترم وزیر و مدیرکل امور استان ها به وی ابلاغ و از زحمات “مهندس مجید آنجفی ” رئیس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قدردانی و تقدیر به عمل آمد.

تدوین برنامه تحول کشاورزی برای ایجاد اقتدار غذایی کشور

به گفته وی، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تدوین آیین‌نامه‌ها در ستاد وزارت جهاد کشاورزی است و اجرای آن در مراکز خدمات کشاورزی، شهرستان‌ها و استان‌هاست که باید با روحیه و عملکردی جهادی در کنار تولید کنندگان کشاورزی عملیاتی شود.

سرپرست دفتر هماهنگی‌ امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بیش از ۹۲ درصد از امورات تولیدات کشاورزی به دست کشاورزان انجام می‌شود و ما باید در تولید ثروت به آنان کمک کنیم، افزود: در تدوین برنامه اقتدار غذایی که برای تحقق اقتدار ملی ضروری است، تامین مالی، رشد اقتصادی، ثروت‌آفرینی، اشتغال و… به درستی دیده شده است.

وی اشاره کرد: سازمان‌های جهاد کشاورزی باید نحوه تعامل و همکاری سازنده را با ۴.۵ میلیون بهره‌بردار برای رسیدن به اقتدار غذایی بازآفرینی کنند زیرا اگر اعتماد مردم را داشته باشیم، در پیشبرد اهداف اقتدار غذایی موفق خواهیم شد.

محمدی بیان کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌ها متعلق به مردم و تولید کنندگان هستند و در مدیریت امنیت غذایی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید حضور فعالانه داشته باشند.

این مسئول با اشاره به این که برای رسیدن به اقتدار غذایی باید ۶ محور برنامه تحول غذایی وزارت متبوع مدنظر ویژه مسئولان استانی قرار گیرد و نقش خود را در این برش استانی و ملی تعریف کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت تامین و ارزش کشاورزی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، انجام تحقیقات و نوآوری، هوشمندسازی کشاورزی، بهره‌گیری از ظرفیت فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله اقدامات محوری وزارت جهاد کشاورزی برای رسیدن به برنامه اقتدارغذایی‌‌ است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، محور دوم اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در بخش کشاورزی را توجه ویژه به تولید گندم و روغن در بازه زمانی کوتاه‌مدت عنوان کرد و افزود: بحث کشاورزی قراردادی شامل‌ گندم، پنبه و دانه‌های روغنی در ۱۰ استان کشورآغاز شده است.

وی اضافه کرد: همچنین توجه ویژه به کشاورزی دیمزاری از برنامه‌های مهمی است که در سال جاری در ۱۵ استان عملیاتی شده است.

محمدی تصریح کرد: ۳۵ درصد تخفیف بیمه، تخفیف۵۰ درصدی بذر و ارایه کود رایگان به کشاورزان نیز را از جمله برنامه‌های هدفگذاری شده در این برنامه بیان کرد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: از ۱۰ ‌میلیون اراضی زیر سطح کشت دیم کشور اکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی کشور به صورت دیم تحت پوشش قرار دارد.

وی عنوان کرد: بحث ضریب بیمه محصولات کشاورزی اکنون کمتر از ۳۰ درصد است که قابل قبول نیست و یکی از برنامه‌های محوری وزارت، افزایش ضریب نفوذ بیمه کشاورزی است.

محمدی گفت: افزایش ۲۳ درصدی جوجه‌ریزی در مدت دو ماه انجام شده که امید است در ۳ ماه آتی تعادل در بازار گوشت مرغ هم ایجاد شود.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی یک میلیون راس دام سبک از عشایر عملیاتی و اجرایی شده و امید است سایر برنامه‌ها را در برنامه تحولی با موفقیت پیش ببریم.

مشاور وزیر گفت: استان مرکزی باید برش استانی خود را برای بحث اقتدار غذایی، در تمام حوزه‌ها تعریف کند و در قرارگاه امنیت غذایی حضور مقتدرانه داشته باشند.

لزوم بکارگیری مدیریت جهادی برای رونق تولید در بخش کشاورزی کشور

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ماموریت اصلی این سازمان سیاست گذاری مناسب در راستای ایجاد امنیت غذایی و احیا و رونق تولید است که باید مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی افزود: تمام اقلام سفره مردم حاصل تلاش کشاورزان است که می‌طلبد با یک برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت و روحیه جهادی گام‌های موثری در راستای رفع مشکلات این قشر زحمتکش برداریم.

وی تاکید کرد: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های بالای این سازمان بتوان سفره اقتصادی مردم را گسترش دهیم.

اقدام جهادی برای افزایش ۲۰ درصدی کشاورزی قراردادی در کشور

در ادامه مراسم، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: در برنامه تحولی وزارت جهاد کشاورزی که چراغ هدایت و حرکت به سمت آینده است باید کشاورزی قراردادی از میزان یک درصد به ۲۰ درصد صعود پیدا کند که این مهم نیازمند یک اقدام جهادی است.

علی صفری تاکید کرد: تامین امنیت غذایی مهمترین هدف این سازمان است که با افزایش بهره‌وری در خاک، آب و نیروی انسانی این مهم تحقق یابد که تقویت تشکل‌ها، بانک کشاورزی، تعاونی‌ها و دیگر مسئولین ابزار رسیدن به این اهداف است.

در پایان این آیین از زحمات مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تقدیر و علی صفری به عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد.

آخرین اخبار

دوره‌های آموزشی

تقویم رویداد‌ها و اطلاع از آخرین دوره‌های صندوق حمایت از توسعه کشاورزی استان مرکزی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست‌های مرتبط